Groot Toerisme Rijders
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rit 22 juni, zondag : Couvin, de driehoek Chimay, Bouillon en Givet, Kris Bats

2 plaatsers

Ga naar beneden

Rit 22 juni, zondag : Couvin, de driehoek Chimay, Bouillon en Givet, Kris Bats Empty Rit 22 juni, zondag : Couvin, de driehoek Chimay, Bouillon en Givet, Kris Bats

Bericht  In Extremo ma jun 16, 2008 7:18 pm

Verzamelen : 09u30 voor een tasje koffie
Vertrek : 10u00
Vertrekpunt : Taverne "Le Normandy" in Couvin, Place Général Piron 4

Routebeschrijving :
De rit start (en eindigt in principe) in Couvin en is 240 km lang.
Indien nodig kunnen we bij slechter weer de rit inkorten bij Daverdisse, vlakbij E411 afrit Tellin.

Rij je vanuit Charleroi via de N5 Couvin binnen, dan ligt het plein aan de linkerkant.
Le Normandy ligt op de rechteruithoek van het plein.

Rit 22 juni, zondag : Couvin, de driehoek Chimay, Bouillon en Givet, Kris Bats 314205315_utegL-M

Garmin-GPS-file is bij Kris te verkrijgen, hier even aanvragen of via pb.
Kris zal deze dan de vrijdagavond of zaterdagmiddag doorsturen.

Iov,
Kris
In Extremo
In Extremo
Admin

Aantal berichten : 79
Woonplaats : Belgium, Limburg, Hasselt
Motor : BMW R1200 GS Adventure '08
Registration date : 12-04-08

http://inextremo.smugmug.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Rit 22 juni, zondag : Couvin, de driehoek Chimay, Bouillon en Givet, Kris Bats Empty Re: Rit 22 juni, zondag : Couvin, de driehoek Chimay, Bouillon en Givet, Kris Bats

Bericht  In Extremo ma jun 16, 2008 10:01 pm

Ik zal er niet bij zijn ... Sad

Dan begint mijn motorreis in Antofagasta, Chili. Smile .

Ik wens jullie veel zon en volk Exclamation

Groetjes,
Michel
In Extremo
In Extremo
Admin

Aantal berichten : 79
Woonplaats : Belgium, Limburg, Hasselt
Motor : BMW R1200 GS Adventure '08
Registration date : 12-04-08

http://inextremo.smugmug.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Rit 22 juni, zondag : Couvin, de driehoek Chimay, Bouillon en Givet, Kris Bats Empty gps file garmin

Bericht  ignace di jun 17, 2008 10:38 pm

kris, indien mogelijk mag je me altijd garmin bestand doorsturen, je weet maar nooit moest ik evt. 'smiddags nog kunnen vertrekken.
hou in ieder geval gsm in standby. bij voorbaat dank .

ignace

Aantal berichten : 11
Leeftijd : 62
Woonplaats : herenthout
Motor : BMW R1150RT
Registration date : 14-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Rit 22 juni, zondag : Couvin, de driehoek Chimay, Bouillon en Givet, Kris Bats Empty Verslag van de rit

Bericht  In Extremo wo jul 16, 2008 7:26 pm

Zondag 22 juni 09.55u,

“iets later” dan verwacht (beginnersleed met een GPS) zijn we voltallig in Couvin.
Nu ja, voltallig is een groot woord: in dit geval is dat dan Eric en Jenny (wel heel goed op tijd), Bart en ondergetekende (te laat dus).
Hm…wel een select groepje.
We melden de dame van het restaurant in Botassart dat we tot onze spijt slechts met 4 komen en “stuiven” dan richting Frankrijk.
Aanvankelijk een slingerend éénvakswegeltje, maar spoedig krijgen we pure GTR-wegen onder de sloffen.
Mijn nieuwe banden raken al aardig opgewarmd.
Eric wordt een beetje ingetoomd door Jenny, maar dat kan de pret niet bederven.
Via Rocroi en net onder Revin gaat het naar Nouzonville. Eens de Meuse over zoeken we de Semois op in Hautes-Rivières en steken hem meteen over tot in Houdremont. De Semoy en later Semois is nooit ver weg, doch we rijden over baantjes die we nog niet vaak gereden hebben.
Het is vrij rustig op de wegen, dus schieten we goed op.
De ochtendlijke buiendreiging slaat om in een zomers zonnetje, vergezeld van een warme bries.
Rond 12u15 staan we boven aan Le Tombeau du Géant.
Hier zijn we nog geweest, deze keer echter geen Caroline die ons opwacht met een picknick…..
Tijd om een hapje te eten. We maken het ons gemakkelijk en voor we er erg in hebben zijn we twee uur verder.

Oeps, we gingen toch nog wat rijden ook hé? Allé, “ stuiven”!

Gas open richting Dohan en Cugnon. Daar verlaten we de vallei, richting Paliseul.
In Rédu zijn we niet alleen, dus snel door naar Daverdisse.
Ondertussen is het al tegen 16.00u aan, we besluiten om niet terug naar Couvin te rijden.
Een laatst terrasje in Wellin kan er nog wel af.
Het café heeft wel een toilet, maar om dat te vinden moeten we wel de pijlen volgen.
Gelukkig hebben we kruimels gestrooid, zodat we de weg ook kunnen terug vinden.
Veel handiger dan een GPS….

Ondertussen begint het aardig donker te worden boven onze hoofden.
Eric en Jenny vertrekken richting Beauraing, Bart en ik hebben onze zinnen gezet op het hinterland van Dinant. De GPS krijgt vrij spel, en dat levert enkele leuke baantjes op.
Na 10 min moeten we wel even aan de kant voor ons regenpakse-wat-een –stortbui!-om een 20 min later puffend terug uit te schieten.
Via de Samsonvallei bereiken we rond half 7 Leuven.Back to reality!

Hopelijk hebben we jullie een beetje kunnen laten watertanden, want een dergelijke rit kan je natuurlijk altijd nog eens een tweede keer rijden. Omgekeerd is ook geen probleem!

Groeten, KRIS
In Extremo
In Extremo
Admin

Aantal berichten : 79
Woonplaats : Belgium, Limburg, Hasselt
Motor : BMW R1200 GS Adventure '08
Registration date : 12-04-08

http://inextremo.smugmug.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Rit 22 juni, zondag : Couvin, de driehoek Chimay, Bouillon en Givet, Kris Bats Empty Grrrrrrrrrrrrrrrrrr ..................

Bericht  In Extremo wo jul 16, 2008 7:35 pm

Kris schreef:
Nu ja, voltallig is een groot woord: in dit geval is dat dan Eric en Jenny (wel heel goed op tijd), Bart en ondergetekende (te laat dus).
Eric goed op tijd .... dat zal wel Laughing Laughing

Idea Hij was degene die me om 3 uur snachts wakker Sleep maakte met een sms-je dat hij waarschijnlijk wat later zou zijn.
Jawel 3 uur in de morgen, want ik lag in een bedje in Antofagasta, Chile, en daar is het 6 uur vroeger als
hier in ons bestuurloze belgenlandje. Wink

't Is hem vergeven,
groetjes,
Michel
In Extremo
In Extremo
Admin

Aantal berichten : 79
Woonplaats : Belgium, Limburg, Hasselt
Motor : BMW R1200 GS Adventure '08
Registration date : 12-04-08

http://inextremo.smugmug.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Rit 22 juni, zondag : Couvin, de driehoek Chimay, Bouillon en Givet, Kris Bats Empty Re: Rit 22 juni, zondag : Couvin, de driehoek Chimay, Bouillon en Givet, Kris Bats

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum